Turn and face the strange.

It's all about me.

I would do anything for you

Kategori: Musik

Jag HJÄRTA Musik. 
 
Jag är väldigt lätt när det kommer till musik, jag gillar det mesta och älskar att hålla mig uppdaterad med vad som är det senaste på radion och sådär MEN jag har mina favorit artister och favorit band som jag håller hårt i. Musik är så viktigt för mig, jag är en känslomänniska och jag känner ganska så mycket igenom musiken och älskar att många låtar sätter ord på mina känslor. Min absoluta favorit artist är David Bowie, hans röst är underbar, hans låttexter slår det mesta och jag älskar hans scennärvaro, han är verkligen så sjukt bra. Ett band som betytt och betyder mycket för mig är Queen och speciellt Freddie Mercury. Deras musik och hans höga toner får mig att bli alldeles till mig. Jag älskaaaar alla deras låtar och kommer föralltid gilla Queen. Ett annat band som jag verkligen tycker om är The Script, sångarens röst är grym, sådär härligt rispig och texterna är grymma. Jag älskar texter, tycker det är så viktigt med en bra text, som betyder något. Det svenska bandet Kent ligger mig också varmt om hjärtat, hos dom handlar det återigen om texterna, dom lyckas verkligen fånga mig, också med hjälp av deras grymma beat i låtarna... Sista bandet som får mig att rysa och känna att musik är underbart är ett "nytt" band, ett band jag nydligen har börjat lyssna på och det är Foster The People. Jag älskar sångarens röst, melodierna och beatet är bäst och texterna likaså, nytt favoritband for sure! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: