Turn and face the strange.

It's all about me.

I did turn and faced the strange.

Kategori: Musik

Min rubik på bloggen är "Turn and face the strange" och är ett citat jag länge älskat. Jag har tagit det ur Bowies låt "Changes" som jag tyckte om i flera år. Började att använda mig av citatet under 2008, det var då som citatet fick en stark innebörd för mig. Jag älskar verkligen citatet och försöker ha det lite som ett motto i mitt liv och dom val jag gör i livet. Jag tycker det är viktigt att vända sig om och möta det okända, att utforska det man har mindre kunskap om, öppna ögonen helt. Sedan 2008 har det varit visdomsord, när någonting är läskigt eller jobbigt tänker jag "Turn and face the strange Ch-ch-changes Just gonna have to be a different man" - I love it!! My one and only Bowie. 
 
xx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: