Turn and face the strange.

It's all about me.

Take A walk.

Kategori: Musik

Taking a walk down memory lane, I'm listening to music I listened to back in the days and not to be a prick but damn I have good taste in music! Det är sådant där härligt som Toto, pink floyd och Fool's garden. Ibland blir det lätt så att man lägger musik åt sidan och nästan glömmer bort det lite. Tur att man då kan damma av dom fina låtarna och lyssna vid tillfällen som dessa. Det var min syster som sa "lyssnar du aldrig på den musik du brukade lyssna på, du lyssnade ju aldrig på ny musik förr".. Och det stämmer väl tillvisso. Jag har alltid varit ett fan av lite äldre musik, har alltid varit lite egen i mitt val av musik. Föredrar Bowie och Queen framför dagens musik. Dock gillar jag det senaste som spelas på radion också for sure, säger inte nej till talangfulla Justin Bieber eller Bruno Mars. Dom är båda två musiker som jag tycker om jättemycket faktiskt. 
 
Musik ligger mig så vart om hjärtat, det är så många låtar som har betydelse för mig, som jag kopplar med minnen och platser. En låt som får mig att tänka på London är Gangnam Style. Den låten får mig att fånle. Hold the Line med Toto får mig att vandra tillbaks till Gymnasietiden då jag lyssnade massor på Toto, brukade lyssna på just Hold The Line på högst volym i lurarna och lådasas att jag var så galet cool. Oh you pretty things med one and only Bowie får mig att tänka på gymnasietiden också och konserterna som musikeleverna hade, dom sjöng mycket äldre musik och just den låten och jag minns hur rädd jag var att dom skulle förstöra den, haha. Rihannas låt Diamonds får mig att tänka på min bästa vän, jag hör framför mig hur hon säger "neeej" när jag sätter på den, hon blev nog smått tokig på mig när jag spelade den i London..hahah. 
 
Det är så härligt att koppla låtar till platser och minnen. Så mycket mysigt som väcks och vaknar till liv när man hör låtarna igen. Musik är det bästa som finns! 
 
xx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: